Kaip socialinius tinklus panaudoti profesinei ir įmonės sėkmei?

Nenuvertinkite savo paskyros socialiniame tinkle – netinkama informacija gali lemti prastą nuomonę apie jus. Ir priešingai: išmintingai administruojami Facebook, LinkedIn ar Twitter profiliai gali būti geriausia vizitinė kortelė ir padės pritraukti sėkmę.

Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto (KTU EVF) Marketingo katedros tyrėjos Eglės Vaičiukynaitės nuomone, asmeninis profilis atskleidžia labai daug informacijos – nuo profesionalumo lygmens iki asmenybės tipo.

Socialinio profilio nuotrauka asmenybės ir profesionalumo atspindys

Analizuodami žmogaus profilį socialiniame tinkle, pirmiausia atkreipiame dėmesį į nuotrauką. Anot E. Vaičiukynaitės, ji itin svarbi sėkmei.

„Nuotrauka atspindi žmogaus veide dominuojančią emociją. Daugelis tyrimų patvirtina, kad teigiamos emocijos siejamos su tam tikromis lyderio savybėmis. Naujausio tyrimo, atlikto Twitter tinkle, duomenimis, egzistuoja ryšys tarp sekėjų skaičiaus ir profilio nuotraukoje užfiksuotos emocijos“, – teigia E. Vaičiukynaitė.

„Tyrimo rezultatai patvirtino, kad teigiamos emocijos veide nuotraukoje gali pritraukti daugiau sekėjų. Tinkama nuotrauka atspindės jūsų kompetencijas, patikimumą bei sužadins teigiamas emocijas kitiems“.

„Pavyzdžiui, Linkedin paskyroje reikėtų publikuoti tik profesionalią savo nuotrauką. Galiausiai, peržiūrėjus visą asmeniniame socialinio tinklo profilyje, pavyzdžiui, Facebook, Linkedin, Twitter skelbiamą informaciją – galima ne tik identifikuoti asmenybės tipą, bet ir sužinoti, ar žmogus domisi savo srities naujausiomis žiniomis, ar yra jos ekspertas“.

Kaip paskyra dirba profesinei ir verslo sėkmei?

Anot E. Vaičiukynaitės, kai kurių profesijų atstovams socialinio tinklo paskyrą turėti tiesiog būtina. Pavyzdžiui, marketingo specialistams arba laisvai samdomiems žurnalistams.

„Asmeninis socialinio tinklo profilis svarbus tiek ieškant darbo, tiek norint rasti verslo partnerių ar rėmėjų, tiek ryšiams su tam tikros profesijos atstovais. Bene didžiausias socialinių tinklų privalumas – galimybė ne tik užmegzti kontaktą, tačiau ir jį palaikyti be didelių kaštų“, – sako tyrėja. Nereikia vykti į susitikimus – dabar paprasta bendrauti su daugeliu žmonių iš viso pasaulio.

„Per socialinio profilį galima greitai rasti bendraminčių savo idėjai, prisijungti prie įdomių projektų “, – sako E. Vaičiukynaitė.

„Anot naujausių tyrimų, finansinę paramą gavo tie startuoliai, kurie turėjo aktyvias socialinių tinklų paskyras. Taigi, socialinio tinklo paskyra svarbi ne tik pristatant save, bet ir vystant verslą“.

Anot marketingo tyrėjos, įdarbinimo agentūros vis dažniau kreipia dėmesį į būsimo darbuotojo socialinių tinklų paskyras. Pavyzdžiui, kai kurios įmonės prašo kandidatų nurodyti savo Linkedin paskyras. Ši tendencija tampa vis aktualesnė visame pasaulyje.

Kaip geriausiai išnaudoti asmeninę ar įmonės paskyrą?

Marketingo tyrėjos teigimu, norint sėkmingai išnaudoti socialinių tinklų galimybes, būtina išsiaiškinti, kas yra pagrindinė auditorija ir sutelkti į ją dėmesį.

„Facebook paskyroje, skirtoje palaikyti ryšius su draugais ir pažįstamais, galima atskleisti daugiau informacijos apie savo gyvenimą. Bet ją reiktų atrinkti, nes ši bus visiems viešai prieinama“, – pataria E. Vaičiukynaitė.

Socialinėje paskyroje, skirtoje asmeniniam prekės ženklui, svarbu atskleisti daugiau informacijos apie jūsų profesinį gyvenimą, išskirtinius pasiekimus“.

Kitas svarbus aspektas – kokiomis emocijomis dalinatės ir kokių sulaukiate. „Reikia suprasti žmonių emocijas ir jų elgseną socialinėje žiniasklaidoje“, – sako E. Vaičiukynaitė.

„Daugelis tyrimų patvirtina, kad tikslinės auditorijos dėmesį traukia teigiamos emocijas. Todėl derėtų atsižvelgti ir į jų intensyvumą. Pavyzdžiui, teigiamo turinio žinutė, papildyta jaustukais bei patrauklia nuotrauka, sulauks teigiamo atsako, pasidalinimų, komentarų“, – sako tyrėja.

Anot E. Vaičiukynaitės, norint išsiskirti ir pritraukti dėmesį, reikia būti originaliam ir atskleisti savo unikalumą, o tai padaryti padės rašymo stilius, tonas“.

Klaidos, kurios gali pakenkti

„Viena iš pagrindinių klaidų – pasyvus socialinių paskyrų valdymas. Komunikuoti reikia reguliariai. Taip pat svarbu vengti netinkamos informacijos, kuri galėtų pakenti reputacijai, pavyzdžiui, provokuojančio turinio, patyčių, politinio turinio žinučių. Tai gali turėti neigiamų pasekmių asmeninei ar profesinei sėkmei“, – įspėja E. Vaičiukynaitė.

Tyrėja sako, kad interneto žvaigždėmis negimstame – socialinių tinklų valdymo galima išmokti. O socialinės žiniasklaidos profesionalui reikalingos marketingo žinios ir įgūdžiai.

Kadangi socialiniai tinklai turi nemažos įtakos profesinei ir verslo sėkmei, jiems skiriama vis daugiau dėmesio ir akademinėje plotmėje. KTU EVF siūlo Marketingo valdymo studijų programą, kurios dėka galima ne tik įgyti naujausių žinių socialinės žiniasklaidos srityje, bet ir marketingo profesionalui reikalingas kompetencijas darbui su įmonėmis.

 

error: Content is protected !!