Ką gali turinio marketingas?

Ne naujiena, kad marketingo pagrindas – turinys. Todėl nieko stebėtina, kad turinio marketingas – aktualiausia tema ir pasaulyje, ir Lietuvoje.

Praeityje dominavusią frazę „vartotojas yra karalius“ šiandien keičia kita – „turinys yra karalius“. Turinio pasiūla milžiniška, jo yra įvairaus – tekstas, vaizdas, garsas, kvapas ir net skonis. Bet sudomina, išlieka vartotojo atmintyje, lengvai atpažįstamas ne bet koks turinys. Tik toks, kuriuo  norime dalintis su kitais bei komentuoti.  Turinys be esmės ir prasmės tiesiog tuščia frazė arba banalus paveikslas.  Taigi kas yra turinio marketingas ir ko iš jo gali tikėtis Lietuvos prekių ženklų savininkai?

Turinio marketingas paremtas strateginiu mąstymu, jo tikslas – kurti ir platinti vertingą, aktualų turinį bei daryti tai nuosekliai, kad galėtume pritraukti ir išlaikyti reikiamą auditoriją bei skatinti pelną teikiančius vartotojų veiksmus. Turinio marketingas nėra orientuotas į greitą rezultatą (dėl to jį ir laikome strateginiu). Internete yra nemažai straipsnių, kuriuose turinio marketingas pateikiamas kaip panacėja nuo visų marketingo problemų. Bet tai nėra stebuklas, gelbstintis nuo neefektyvių, brangių ir menkaverčių marketingo sprendimų. Tačiau jeigu vis dėlto nusprendėte taikyti turinio marketingo principus savo prekių ženklų komunikacijoje, pravartu atkreipti dėmesį į vyraujančias tendencijas.  Prognozių yra daug ir įvairių, taigi svarbu nepasimesti ir atsirinkti tas, kuriomis verta vadovautis.

Vietinė arba sava reklama

Reklamos vis dar gausu, nepaisant vartotojų kritinio požiūrio ir galimybių ją blokuoti. Tačiau pasaulyje sparčiau populiarėja taip vadinama vietinė arba sava (angl. – native advertising) reklama, kurią galima įterpti į bet kokį turinį. Vartotojas matydamas ją gali nepastebėti, nes reklaminis pranešimas atrodo kaip natūraliai skaitomo arba žiūrimo turinio dalis. Reklama tarsi natūraliai įsiterpia į turinį, neerzindama vartotojo.

Daugėja įtaką darančių asmenų

Žmonių, kurie daro įtaką kitiems (angl – influencers), buvo visada, tačiau anksčiau tam reikėjo patekti į televiziją, radiją arba spaudą. Dabar tai daroma per socialinius tinklus.  Tokius žmonės  vadinami socialinių tinklų žvaigždėmis, jie rašo, komentuoja, jų patalpintos nuotraukos ir videosiužetai susilaukia didelio dėmesio. Tokia veikla siejasi su turinio marketingu, nes yra prekių ženklų savininkų taikinys. Šie žmonės gali tapti komunikacijos kanalu skleisti jūsų prekės ženklui naudingą informaciją. Tyrimai patvirtina, kad vartotojai labiausiai pasitiki informacija, kuri sklinda iš lūpų į lūpas. Puiki terpė tai daryti yra socialinių tinklų platformos.

Informacija vartojama greitai, saugojama  trumpai

Didžioji turinio marketingo auditorijos dalis nėra linkusi gaišti daug laiko ir skaityti ilgus tekstus. Viskas vyksta esamuoju laiku ir aktualu yra tik tiek, kiek tai įdomu šiuo momentu. Svarbu ne tik pateikti trumpą žinutę, bet ir žinoti, kad vartotojas nesaugos jos ilgai. Dėl to kaltas spartus gyvenimo tempas, dideli informacijos srautai, nes tai, kas patrauks šiandien, jau nebus nauja rytoj. Todėl tarp jaunų žmonių sparčiai populiarėja socialinių tinklų platforma Snapchat ir verslas bus priverstas priimti jo žaidimo taisykles.

Vaizdo dominavimas

Tyrimai patvirtina, kad vaizdinė informacija įsisavinama greičiau ir ilgiau atsimenama. Tačiau turinio rinkodaros ekspertai ir analitikai pastebi, kad ne bet koks vaizdo turinys patraukia tikslinę auditoriją.  Šiandien įmonės gali bendrauti su vartotojais 24 val. per parą ir visomis savaitės dienomis. Žmonėms reikia tokio turinio, kuris yra tikras, natūralus, suprantamas ir artimas jiems.

Tai tik kelios vyraujančios turinio marketingo tendencijos.

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Ekonomikos ir vadybos fakulteto Doc. dr. Nina Klebanskaja




error: Content is protected !!