Populiariausia Lietuvoje žiniasklaida – TV ir internetas

Internetas - populiari žiniasklaidos priemonė

Gamintojai ir reklamdaviai bene daugiausiai dėmesio skiria vadinamajai Millenium arba Y kartai (18 – 34 m.), kuri žiniasklaidos kanalais naudojasi daug ilgiau nei vidutinis gyventojas – 7 val. 50 min. Iš beveik 8 valandų, praleistų su įvairiomis žiniasklaidos priemonėmis, Y karta televizijai skiria 3 val. 41 min. ir 3 val. 14 min. internetui. Be to, abi šias žiniasklaidos priemones vienu metu (angl. multitasking) Y karta vartoja vidutiniškai 31 min. per dieną. Tai parodė rinkos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas tyrimas „Media day”.

„Televizija ir internetas – žiniasklaidos kanalai, kurie per parą pasiekia daugiausiai Y kartos žmonių.

Jais  naudojasi atitinkamai 85 proc. ir 83 proc. 18 – 34 metų gyventojų. Kiek mažiau ši karta mėgsta radiją: jo klausosi apie 62 proc. Nenuostabu, jog aktyviai kasdieniame gyvenime naudojanti internetą karta mažiausiai dėmesio skiria tradicinei spaudai. Ją skaito tik šiek tiek daugiau nei ketvirtadalis (26 proc.)”, – sakė TNS LT Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

Y karta ne tik daugiausiai laiko praleidžia prie interneto, bet ir aktyviausiai naudoja išmaniuosius įrenginius. 81 proc. šios kartos atstovų naudojosi kompiuteriais ir planšetėmis ir 40 proc. – mobiliaisiais telefonais.  Lyginant su statistiniu Lietuvos gyventojų vidurkiu, šis rodiklis atitinkamai yra 57 proc. ir 22 proc.

Šie aktyviausi žiniasklaidos kanalų vartotojai, kurie naudoja kompiuterį arba planšetę, 12 min. per parą praleidžia žiūrėdami TV, 17 min. klausydamiesi radijo. Daugiausiai laiko – 50 min. šios kartos atstovai per parą praleidžia socialiniuose tinkluose, 42 min. skaito naujienų portalus, o 1 val. 12 min. užsiima kita veikla internete.

Besinaudodamas mobiliaisiais telefonais, Y kartos jaunimas 20 min. skiria socialiniams tinklams, 11 min. naujienų portalams, o 28 min. kitai veiklai internete. Radijui ir TV per mobilųjį telefoną 18 – 34 metų žmonės skiria atitinkamai 5 ir 3 min. per parą.

TNS LT „Media Day” atlikto tyrimo 2014 m. vasario – balandžio mėnesiais metu apklausti 1.780 15 – 74 m. Lietuvos gyventojai.

ŽINIASKLAIDOS KANALŲ POPULIARUMAS

Žiniasklaidos kanalai Visi gyventojai      Y karta (18 34 m.)
Televizija  91,1 proc. 84,9 proc.
Radijas  64,3 proc. 61,8 proc.
Spauda   34,5 proc. 25,9 proc.
Internetas  57,9 proc. 83,2 proc.

 

LAIKAS, PRALEISTAS SU ŽINIASKLAIDOS PRIEMONĖMIS

Žiniasklaidos kanalai Visi gyventojai      Y karta (18 34 m.)
Televizija 04:19 03:41
Radijas 01:47 01:40
Spauda 00:26 00:17
Internetas  02:00 03:14



error: Content is protected !!