Šiuolaikinis verslo modelis – paremtas vidine komunikacija

Pasaulis tapo milžinišku tinklu, kuriame greitai keičiamasi informacija, o žmones sujungia mobilūs įrenginiai. Bene kiekvienas turi keletą išmaniųjų įrenginių, o socialiniai tinklai tapo kasdiene bendravimo ir informacijos paieškos priemone. Beveik 2 milijardų socialinių tinklų dalyvių tikisi, kad ir verslo įmonės bendraus su jais taip pat greitai ir asmeniškai. Tačiau nemažai įmonių vis dar nekeičia senojo veiklos modelio, laikosi griežtos hierarchinės struktūros. Joms vertėtų pasinaudoti socialinio bendravimo įrankius įvaldžiusių verslų patirtimi.  Komunikacija  padeda  šiems verslams plėsti savo rinkas ir naudotis naujomis pelno galimybėmis.

Komunikacija – verslo variklis

„Žmonėms, gimusiems po 1980-ųjų, socialiniai tinklai jau seniai yra pagrindinė komunikacijos platforma. Jie pakeitė mūsų asmeninius bendravimo įpročius, tokie pokyčiai vis didesni ir versle. Milžiniškas informacijos perdavimo greitis, dinamiškas ir mažiau rutiniškas darbas, taip pat reikalauja sklandaus bendradarbiavimo, nesvarbu kurioje vietoje yra darbuotojas. „Gartner“ prognozuoja, kad jau kitąmet net 75% intelektinių darbų atliks įmonėse suburtos  virtualios komandos įvairiems projektams įgyvendinti “ – sako Maté Szücs, „Microsoft“ socialinio produktyvumo ekspertas Centrinei ir Rytų Europai.

Jis pastebi, kad daugelis įmonių dar neįvertina naujų bendradarbiavimo galimybių, ir vadovaujasi hierarchijos principais, kai informacija atkeliauja iš viršaus ar per vadovavimo grandinę. „Pavyzdžiui, jūsų kolega nežino kas galėtų suteikti informacijos vienu ar kitu klausimu. Jis klausinės bendradarbių, o ar pavyks – neaišku. Tyrimų duomenimis, informacijos paieškai žmonės darbe skiria maždaug apie 20 proc. laiko, arba vieną darbo dieną per savaitę. Taigi sprendimai  bendrovės viduje priimami lėtai ir neįmanoma greitai reaguoti į besikeičiančią rinką“, – teigia M. Szücs.

Klientų tinklui aptarnauti – darbuotojų komunikacija

„Microsoft“ sukūrė socialinių įrankių paketą „Enterprise Social“ – naujausioms technologijoms paversti pelnu. Įmonės galės dalintis žiniomis viduje ir su klientais, kurti atskirų sričių informacijos tinklus ir virtualias darbo grupes pagal konkrečios užduoties kompetencijos poreikius. Vieta šiuo atveju  įtakos neturės. „Enterprise Social“ įrankiai tai socialinis tinklas „Yammer“, debesijos paslauga „Office 365″, pokalbių programas „Skype“ ir „Lync“, taip pat verslo valdymo sprendimai „Microsoft Dynamics“.

„Tik darbuotojų tinklas gali efektyviai aptarnauti klientų tinklą. Socialinių įrankių pagalba bendrovės jau dabar gali dalyvauti aktualiuose pokalbiuose ir juose ieškoti verslo galimybių ar spręsti potencialas problemas. Greita reakcija į pokyčius rinkoje skatina greitus ir kūrybiškus verslo sprendimus,“ – pastebi „Microsoft“ atstovas.

Pavyzdžiui, JAV restoranų tinklas „Red Robin“ pristatė naują sumuštinį, bet klientai atsiliepė neigiamai. Vadovas bendrovės vidiniame socialiniame tinkle „Yammer“ paprašė restoranų padavėjų ir kitų darbuotojų pasidalinti patarimais, kaip patobulinti nenusisekusį produktą. Po kelių savaičių „Red Robin“ pristatė geresnį ir klientų pamėgtą sumuštinį. Įprastai organizuojant klientų apklausas, darant rinkos tyrimus, bendrovė sugaištų ištisus mėnesius ir reikėtų didelių investicijų. „Towers Watson“ tyrimas rodo, kad efektyvią vidinę komunikaciją taikančių bendrovių akcininkai per penkis metus gavo 47% daugiau grąžos nei įmonių, kuriose nesirūpinama vidine komunikacija.

M. Szücs pastebi, bendrovėje, veikiančioje kaip komunikacijos tinklas, galima ne tik efektyviau bendrauti, bet ir lengviau rasti talentingus darbuotojus bei greičiau mokosi naujokai. Be to, įmonės personalui paprasta susiburti į  komandas, kurioms neturi įtakos biuro sienos ar  apsikeitimo informacija problemos. „McKinsey & Company“ tyrimo duomenimis, socialinių tinklų įrankius darbe naudojančių bendrovių vadovai pastebėjo, kad naujų projektų ar produktų kūrimo laikas sutrumpėjo penktadaliu.

Vaizdo klipus, iliustruojančius bendrovės vidinių socialinių tinklų vaidmenį, rasite čia:

–          „Making an Impact at Work“

–          „Enterprise Social: Work Like a Network“

error: Content is protected !!