Reklamos kampanija – pagal kaštus

Reklamos kampanijos kaina

Reklamos efektyvumo vertinimui svarbu, kokiais kaštais pasieksime kad ir labai gerų reklamos kampanijos rezultatų. Juolab reklama – ypatingai brangi komunikacijos priemonė. Taigi akivaizdu, kad itin svarbi tinkamai suplanuota reklamos kampanija. Įvairių žiniasklaidos priemonių auditorijos ir reklamos kainos skiriasi. Taigi verta išsiaiškinti, kuris pasieks vartotojus optimalia kaina. Todėl renkantis efektyviausias žiniasklaidos priemones, svarbus reklamos žinutės gamybos ir paskelbimo kainos santykis su reitingo taškais arba pasiekta auditorija.

Plačiai naudojamas rodiklis – reklamos kaina vienam tūkstančiui tikslinės auditorijos asmenų – CPT ( angl. cost per thousand). Juo apskaičiuojama, kiek kainuoja pasiekti tūkstantį žmonių.

CPT  = reklamos kaina padalinta iš tikslinės auditorijos dydžio x 1000

Taigi efektyvesnė bus ta žiniasklaidos priemonė, kuria tikslinę auditoriją pasieksime mažesne kaina.

Bet svarbu ir reklamos laikraščių, žurnalų bei laidų reitingai ir jų suma, įvertinta taškais ( GRP rodiklis ). Taigi integruotos reklamos stiprumo rodiklis yra reitingo taškų suma (gross rating points, GRP). Jis skaičiuojamaskaip aprėpties ir reklamos dažnio sandrauga, bet reikia atsižvelgti į galimą auditorijos dubliavimąsi.

GRP rodo reklamos kiekį, kurio reikia kampanijai. Tai lyg suminis reitingas, rodantis, kiek procentų bendros visumos pasiekė reklama. Vienas GRP reiškia, kad viena žinutė pasiekė 1 proc. visos auditorijos. Gali būti skaičiuojamas ne visos, o tik tikslinės auditorijos reitingo taškai.

Tam naudojamas TRP ( angl. target rating points) – tikslinės auditorijos reitingo taškai. Jis rodo, kiek proc. tikslinės auditorijos pasiekė reklama.

Kaip ir skaičiuojant  aprėpties rodiklį, gali būti skaičiuojami ne visos, o tikslinės auditorijos reitingo taškai.

Svarbu žinoti, kokiais kaštais pasiekėme kiekvieną GRP tašką. Tai parodo Costs per point (CPP).

CPP=  reklamos vieneto kaina padalinta iš GRP arba TRP

Interneto reklama

Interneto reklamos pasiekiamumas vertinamas Costs per impresion (CPI) ir Costs per action ( CPA) rodikliais. CPI – vieno puslapio, reklaminio skydelio, teksto nuorodos, el. pašto reklamos pamatymo kaštai. CPA – vieno vartotojo veiksmo ( reklaminio skydelio, nuorodos  paspaudimas, registravimasis ir kt.) kaštai.

Ekonominis reklamos efektyvumas

Žinoma, įmonę labiausiai domina, kiek reklama padidino prekių pardavimą ir pelną. Yra įvairių ekonominio reklamos efektyvumo skaičiavimo formulių. Viena iš jų:

E= A 1 x (Ir –1) x T x R

E – ekonominis reklamos efektyvumas litais

A 1– vidutinė dienos pardavimo apimtis iki reklamos pradžios

(Ir –1) – pardavimo apimties padidėjimo dėl reklamos indeksas

T – pardavimo laikotarpis dienomis iki reklamos ir po jos

R – pelningumo lygis procentais

Galima apskaičiuoti pardavimo padidėjimą X, kurį būtina pasiekti, norint padengti reklamos išlaidas.

X = A x (Ir –1) x T

Šie skaičiai, žinoma, nebus labai tikslūs, nes negalime atsiriboti nuo įvairių įtakos veiksnių, tiksliai nustatyti reklamos kampanijos poveikio trukmę ir atsiriboti nuo ankstesnės reklamos ir kitų įmonės komunikavimo veiksmų įtakos.

 

 




error: Content is protected !!