Tiesioginis marketingas
Tiesioginio marketingo tikslas – komunikuoti su potencialiu klientu individualiai (panašu į asmeninį pardavimą) ir komunikavimą baigti pardavimu, kad tai atsieitų pigiau negu asmeninio pardavimo atveju. Tiesioginio marketingo rūšys: adresuotas tiesioginis marketingas (duomenų bazių pagrindu). Individualiai neadresuotas tiesioginis marketingas (pvz., naudojant interaktyviąją TV ar interneto priemones, neadresuojamas pavieniams asmenims). Tiesioginis marketingas – tai tiesioginis neasmeniškas interaktyvus poveikis potencialiam pirkėjui, kuriuo siekiama jį įtikinti pirkti prekę ar paslaugą arba atlikti kitus veiksmus.
Asmeninį kontaktą, kaip asmeninį pardavimų, čia pakeičia techninės priemonės.
- Individualus pobūdis (pasiekia tikslinę rinką su nedidele paklaida).
- Interaktyvumas (pirkėjas arba gali iš karto į pasiūlymą atsakyti tam tikru veiksmu).
Tiesioginė rinkodara – pigus, efektyvus ir greitas pardavimo ir komunikavimo būdas, sudaro galimybes palaikyti nuolatinius ryšius su klientais, atlikti lanksčiai prie rinkos pokyčių pritaikytus marketingo veiksmus.
Patraukli tiesioginio marketingo savybė – rezultatų išmatuojamumas. Visada galima žinoti, kiek prekių parduota, kiek tiesioginio marketingo akcijos metu nusiųsta žinučių. Sunku įvertinti tik ilgalaikį poveikį.
Tiesioginės rinkodaros priemonės:
⇒ Tiesioginė reklama paštu. Seniausia priemonė – galimybė klientui apsispręsti namuose, sėkmė priklauso nuo to, kam, kada ir kaip pasiūlymas pateiktas. Efektyvus tinkamu periodu pateiktas pasiūlymas: kada pirkėjas renkasi tam tikros rūšies prekes, kai norima padidinti pardavimus, turi įtakos sezoniškumas. Kad reklama nepatektų į šiukšlių dėžę, vokas patraukliai apipavidalinamas, ant jo užrašomas pagrindinis pasiūlymas ar pasiūlymų fragmentai. Adresuota reklama paštu pranašesnė už patenkančią į tą pačią pašto dėžutę asmeniškai neadresuotą reklaminę medžiagą. Tas pranašumas – tai asmeniškas kreipimasis (vardu ir pavarde) į potencialų vartotoją.
⇒ Elektroninis paštas – operatyvesnė ir nebrangi reklamos priemonė. Elektroninis paštas sukuria kur kas daugiau galimybių nei tradicinis paštas. Reklama elektroniniu paštu susijusi su virusiniu marketingu, kai žinutės gavėjas persiunčia ją draugams. Pagrindinis minusas – sąsajos su nepageidaujamomis žinutėmis (spam).
⇒ Naudojant mobiliojo ryšio priemones, reikia atsižvelgti į SMS žinutės specifiką.
⇒ Katalogai siunčiami tradiciniu ir elektroniniu paštu, suteikiant galimybę iš jo užsakyti prekes, jie gali būti pateikti elektroninėje parduotuvėje. Ši reklama gali būti papildomas pardavimo kanalas.
⇒ Telemarketingas – prekių siūlymas telefonu. Šiuo atveju daug didesni komunikavimo kaštai, o efektyvumas priklauso nuo skambinimo laiko. Šis komunikavimo būdas primena asmeninį pardavimą, tik pardavėjas negali parodyti savo siūlomos prekės ar paslaugos. Telemarketingas patrauklus tuo, kad galima pasiekti tolimiausią pirkėją.
⇒ Interaktyvioji televizija. Tiesioginio atsako TV reklama, specialūs prekių pardavimo TV kanalai, interaktyviosios techninės priemonės.
Tiesioginė rinkodara naudojama
- kaip pagrindinis įmonės komunikavimo su rinka būdas ir svarbiausia prekių ir paslaugų pardavimo priemonė,
- kaip vienas iš pardavimo ir komunikavimo būdų (kaip papildomas paskirstymo kanalas),
- kaip būdas santykiams su pirkėjais (klientais) palaikyti.
Mūsų komunikacijos agentūros paslaugos:
- B2B (verslas – verslui) tiesioginis marketingas naudojant duomenų bazes, taip pat ir telemarketingas (tik B2B);
- internetinė rinkodara (plačiau apie internetinį marketingą),
- elektroninio pašto marketingas.
Reikia tiesioginio marketingo specialistų? Kreipkitės į mus !
GAUKITE SPECIALŲ PASIŪLYMĄ
Tel. (8 653) 30003
El. paštas info[@]komunikacijaverslui.lt